Skip to content

EKO DIENA ŽURNALAS

Žaliasis tiltas tarp ekonomikos ir ekologijos!

5 funkcijos, kurios būtinos kiekvienai el. parduotuvei

Posted on 2025-04-012025-04-04 By Ekodiena

Šiuolaikinė elektroninė prekyba reikalauja daug daugiau nei tik patrauklaus dizaino ir produktų katalogo. Internetinės parduotuvės sėkmę dažnai lemia funkcionalumas, kuris kuria sklandžią vartotojo patirtį ir skatina pirkėją užbaigti pirkimą. Profesionalus el parduotuvės kūrimas turi apimti keletą esminių funkcijų, be kurių šiandien neįsivaizduojama konkurencinga elektroninė prekyba.

1. Išmani paieškos sistema

Statistika rodo, kad vartotojai, kurie naudojasi paieška internetinėse parduotuvėse, 3-5 kartus dažniau įvykdo pirkimą. Tai nenuostabu – jie ateina su aiškiu tikslu.

Kokybiška paieškos sistema privalo:

  • Atpažinti ir ištaisyti rašybos klaidas
  • Siūlyti susijusius produktus
  • Atpažinti sinonimus ir alternatyvius terminus
  • Integruoti „autocomplete” funkciją, nuspėjančią paieškos užklausą
  • Leisti ieškoti pagal SKU kodą ir produkto specifikacijas

Nepamirškite, kad vidutinis vartotojas palieka svetainę per 10-20 sekundžių, jei neranda ieškomo produkto. Išmani paieška gali išsaugoti šiuos potencialius klientus.

2. Pažangūs filtravimo įrankiai

Prekių katalogo filtravimas yra neatsiejamas nuo geros vartotojo patirties, ypač kai prekių asortimentas platus. Tyrimai rodo, kad efektyvūs filtrai gali padidinti konversijos rodiklį iki 26%.

Esminiai filtravimo elementai:

  • Kainų intervalai
  • Kategorijos ir subkategorijos
  • Produkto savybės (dydis, spalva, medžiaga)
  • Prekių ženklai
  • Populiarumas ir naujumas
  • Vartotojų įvertinimai

Svarbu, kad filtrai būtų interaktyvūs – vartotojas turėtų iškart matyti, kiek prekių atitinka pasirinktus kriterijus, ir galėtų lengvai keisti filtravimo parametrus.

3. Tobulai veikiantis mobilusis vaizdas

2024 metais daugiau nei 72% visų e-komercijos pirkimų pasaulyje atliekami per mobiliuosius įrenginius. Tačiau vien responsyvaus dizaino nebepakanka.

Šiuolaikinė mobilioji versija privalo turėti:

  • Specialiai mobiliesiems įrenginiams suprojektuotą naršymo meniu
  • Greitą užsikrovimo laiką (maksimaliai 2-3 sekundes)
  • Patogius mygtukus, pritaikytus lietimui pirštais
  • Supaprastintą pirkimo procesą su minimaliu žingsnių skaičiumi
  • Mobiliosioms prekyvietėms pritaikytus mokėjimo metodus

Jei jūsų svetainė neveikia idealiai mobiliuosiuose įrenginiuose, jūs prarandate didžiąją dalį potencialių klientų.

4. Lankstūs apmokėjimo metodai

Apmokėjimo procesas yra kritinis momentas, kurio metu įvyksta daugiausia prekių krepšelio atsisakymų. Statistika rodo, kad apie 70% vartotojų palieka pirkimą neužbaigę būtent apmokėjimo etape.

Kiekviena sėkminga elektroninė parduotuvė privalo pasiūlyti:

  • Banko kortelių mokėjimus su saugiomis PCI DSS standartus atitinkančiomis sistemomis
  • Bankų internetinę bankininkystę
  • Elektronines mokėjimo sistemas (PayPal, Paysera)
  • Mokėjimą išsimokėtinai ar dalimis
  • Mobiliųjų aplikacijų mokėjimus (Google Pay, Apple Pay)
  • Sąskaitos išrašymą juridiniams asmenims

Mokėjimo sistemos turi būti intuityvios, veikti be klaidų ir suteikti pasitikėjimo vartotojui.

5. Integruota klientų aptarnavimo sistema

Šiuolaikiniai vartotojai tikisi gauti atsakymus nedelsiant. Profesionalioje elektroninėje parduotuvėje privalo būti įgyvendintos šios klientų aptarnavimo funkcijos:

  • Realaus laiko pokalbių sistema (live chat)
  • Dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) skyrius
  • Automatiniai pranešimai apie užsakymo statusą
  • Užklausų forma su greito atsakymo garantija
  • Komentarų ir atsiliepimų sistema
  • Įvairūs kontaktavimo kanalai (el. paštas, telefonas, socialiniai tinklai)

Tyrimai rodo, kad 89% vartotojų renkasi prekiauti su verslu, kuris siūlo puikų klientų aptarnavimą, net jei tai reiškia aukštesnę kainą.

Pabaigos mintys

Šiandieninėje konkurencingoje rinkoje neužtenka tiesiog turėti internetinę parduotuvę – ji turi būti funkcionali, intuityvi ir atitinkanti aukščiausius vartotojų lūkesčius. Profesionalus el parduotuvės kūrimas apima žymiai daugiau nei tik grafinį dizainą ar prekių katalogą – tai kompleksinis technologinis sprendimas, orientuotas į verslo rezultatus.

Šios penkios funkcijos yra tik pagrindas, ant kurio statoma sėkminga elektroninė prekyba. Kiekvienas verslas turi savų specifinių poreikių, tačiau be šių esminių funkcijų šiuolaikinė el. parduotuvė negali efektyviai konkuruoti.

Verslas

Navigacija tarp įrašų

Previous Post: Griovimo darbai su ribota erdve: kaip griauti pastatus ankštuose kiemuose?
Next Post: Būsto paskola geromis sąlygomis

Nuorodos

  • Naujienos Lietuvoje
  • Paskutiniai įrašai

    • Meilės kalbos – ar žinai, kaip tavo partneris jaučia meilę?
    • Psichologija po avarijos: ką išgyvena automobilio savininkas, net jei niekas nesusižeidė?
    • Laidojimo paslaugos Kaune: profesionalus palydėjimas sunkiausią valandą
    • Gelminė tapybos psichologija: kodėl tam tikri paveikslai keičia mūsų smegenų bangas
    • Kodėl iPhone išlieka technologiniu standartu, kuriuo matuojami visi kiti išmanieji telefonai?

    Archyvai

    • 2025 m. gegužės mėn.
    • 2025 m. balandžio mėn.
    • 2025 m. kovo mėn.
    • 2025 m. vasario mėn.
    • 2025 m. sausio mėn.
    • 2024 m. gruodžio mėn.
    • 2024 m. lapkričio mėn.
    • 2024 m. spalio mėn.
    • 2024 m. rugsėjo mėn.
    • 2024 m. rugpjūčio mėn.
    • 2024 m. liepos mėn.
    • 2024 m. birželio mėn.
    • 2024 m. gegužės mėn.
    • 2024 m. balandžio mėn.
    • 2024 m. kovo mėn.
    • 2024 m. vasario mėn.
    • 2024 m. sausio mėn.
    • 2023 m. gruodžio mėn.
    • 2023 m. lapkričio mėn.

    Kategorijos

    • Aprašymai
    • Gyvenimas
    • Namai
    • Paslaugos
    • Patarimai
    • Prekės
    • Sveikata
    • Uncategorized
    • Verslas
    2025 m. birželio mėn.
    Pr A T K Pn Š S
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
    « Geg    

    Copyright © 2025 EKO DIENA ŽURNALAS.

    Powered by PressBook WordPress theme